Felanmälan

Är det något som inte fungerar i din lägenhet, trapphus, soprum eller tvättstuga gör du en felanmälan till oss.

Du löser själv enklare fel 
Innan du gör en felanmälan ska du kontrollera om det är något du kan göra själv. Enklare fel ska du åtgärda själv. Det kan exempelvis vara att göra ren golvbrunn och vattenlås i badrummet. Byta lysrör vid diskbänk eller kylskåp. Kan du inte göra det själv kan vi hjälpa dig mot en kostnad från 1 januari 2024. Nedan hittar du instruktionsfilmer hur du sköter om din lägenhet.

Prislista – Tjänster du kan beställa

Vem ansvarar för vad?

Fixa det själv -filmer

Handhavandefel eller vårdslöshet

Vi lagar sådant som gått sönder på grund av ålder eller slitage. Om en
hyresgäst däremot varit oförsiktig eller vårdslös och har haft sönder något i sin
bostad kallas det för handhavandefel. Sådana typer av fel kan vi laga, men
du som hyresgäst får själv betala för reparationen. Se några vanliga exempel på vad
det kan kosta på länken nedan.

Prislista – kostnad för handhavandefel

Felanmälan på Mina sidor
Logga in på Mina sidor och  välj felanmälan. 

Välj vad du vill felanmäla (lägenhet, trapphus, tvättstuga mm)

Felanmäl via telefon
Mån-fre 8.00-12.00 
026-420 36 50

Vid akuta fel kvällar och helger ringer du 026-420 36 50 så kopplas du vidare till Larmcentralen.

Internet

Har du problem med internet kontaktar du den leverantör du tecknat avtal med.

TV

Digitalbox
Har du problem med digitalboxen och baskanalerna som ingår i hyran felanmäler du till Kalejdo. 

Telefon: 0771-19 17 00
E-post: support@kalejdo.tv
Hemsida: kalejdo.se

Har du beställt fler tv-kanaler från annan leverantör kontaktar du dem .